Niin se laulu muistaakseni meni. No noita jengejä on monenlaisia. On kaveri, ystävä, hengailu, perhe, aineet, päihteet,siskot, veljet, uskonnot ym..Joo pidän perhettäkin jenginä ja myös yksin elävä voi olla jengi.

No selviikö hengissä, väitä että juu mutta se vaatii paljon työtä, niin riipuu jengistä ja mitä se tekee. Mietitiinpä noita mukilia jotka liikkuu yhdessä ja on ne sit teinejä tai teiniksi tulossa. Joukossa kun tyhmyys tiivistyy,,yks tekee ja kaikki kärsii..Eli vaatii aikas paljon et yks uskaltaa avata toistenkin silmiä et ei toi homma noin kulje..Ja lähtee pää pystydsä pois siitä..Mut samalla se ehkä miettii et saanks mä uusii kavereita ja miten vanha jengi mua kohtelee.

Noista kovista jengeistä pääsee aika useesti eroon (mitä olen lukenut) tahdonvoimalla, sisulla ja uskoontulemisella tai näet kun yks ja toinen lakoo viereesi..

Mut sit kun se yks jengiläinen:minä, sinä, hän. Ja kärsii, valittaa, et huonosti menee mut menkööt. Kukaan ei ymmärrä, kuuntele, välitä, auta. No juu on niitä ketkä ei jaksa mitään noizta ylläolevista vaan sulkee korvst ja taitaa lykätä tulpatkin vielä korviin. Ja joskus se on niin vaan et se valitus tuntuu kuuluvan jokapäivään,,nirin ja narin ja ei se kuuntelijjakaan sit aina ymmärrä et toi tarttee apua eikä sitä et sille sanoo et joooooo.

Ja toi yks jengiläinen kuuluu usein perheeseen on se sit minä, sinä tai hän ja lopulta se lopettaa valittamisen ja tyytyy siihen osaansa ja miettii et olkoon näin ja et kai se kuuluukin olla näin.Mut kun se ei ole niin se ajatus paremmasta pitää lähteä sun pururadalta ja miettii et sul on yks ainutlaatunen elämä annettu tähän maailmaan. Se pitää käyttää ja uskaltaa käyttää sitä elämää. Hakee apua, mennä mettään ja kiljuu siel, kirjottaa, puntaroida vaihtoehtoja. Niit ei tee kun sä ite. Olla rohkea ja  jos  meni nokalleen niin suunta ei voi ol ku ylöspäin.


miks mä kirjotan tommossi.No mää olen mont kertta tullu persiilleen kivisen mäen alas ja aina nähnyt jotain positiivista tilanteessa ja jopa huumoria ja mul on geeneis (niistä toisella kertaa)positiivisen ja optimistisen ajattelun malli, kai, toivottavast.Ja sit mä kävin purkautumas mukaval psykologil ja jessus kun tul hyvä olo ja uskallan se näin julkisest

i sanoa. Ja mun jengil mene

hyvin, raha ei ole nii et johonki taipuis, maallist mammona ei myöskä mut mul on neli mukula, kolme last. Ja mies mihin nykyä tahtoo rakastuu uudestas joka päevä ja uskalla sanno senkin ääneen ja rakastan mä mukuloitaniki. Kolme isompaa on konttis klaarannu tähä asti ja pahna pohjimmainen teke sitä kans.

 Ja olen tyytyväinen tähän elämään tällähetkellä, päivä mennään kerrallaan. Päivät muuttuvat viikoiksi ja viikot kuukausiksi. Merkkipaaluja osuu keväällä pari aika peräkkäin. Mutta joka päivä on kiitokseen aihetta.

Ja muuten nyt on tosi paljon kirjotusvirheitä ja en yksinkertasesti viittiny tapella niiten kanssa.

Mukavaa vkon alkua toivottelee mietiskelijä,,ai niin meil alkaa kylppäriremppa huomenaamul 7 jälke jaun kaunesunet koirien kans häirintyy..mut jos mää lähden ulos ni josko gramma puttois